För ett par veckor sedan var jag i
Cirkus Cirkörs högkvarter för att delta i ett Labb. En
veckas laborerande och grottande i vad eldkonst är och skulle kunna
vara. Tillsammans med artister, konstnärer, attributmakare och
idésprutare spånade vi kring och testade vägar att utveckla
eldkonsten sceniskt och tekniskt.
Det var flummigt, kul och otroligt
givande.
Vi gick in i en veckas process utan
krav, utan deadlines eller tanke om slutprodukt. Vi gick därifrån
med ett ägg, en permobil och ett helt föreställningskoncept.
Mitt hjärta klappar för konsten och
det klappar fortare under spänningens kittlande ögonblick.
För det som intresserar mig med konst – det är det där som inte ser ut att vara möjligt.
Det kan ha ett budskap, en djupare mening och intention åt något håll. Men det är tappas helt om publiken tappar intresset.
För det som intresserar mig med konst – det är det där som inte ser ut att vara möjligt.
Det kan ha ett budskap, en djupare mening och intention åt något håll. Men det är tappas helt om publiken tappar intresset.
Jag har tidigare skrivit om Den
motiverade rörelsen. Det har länge varit mitt hjärtebarn, att det
ska finnas en funktion och ett syfte med allt vi gör på scen, en
logisk strävan. Under veckan i Labbet kom jag att se en utveckling
på min tanke om den motiverade rörelsen. Och det är just det här
med att skapa intresse. Vad gör något intressant att titta på?
När tappar vi intresset? Av vilken anledning?
När tappar vi intresset? Av vilken anledning?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar